Utmana mig själv

Just nu läser jag i många bloggar och pratar med olika människor att nu ska här minsann rivstartas med träning, kost och/eller vad det nu är man vill åstadkomma efter semesters unnande. Jag kan ju inte vara sämre även om min övergripande målsättning är att väga 78 kilo vid årsskiftet.

Därför har jag idag utmanat tjejerna på gymmet att vi under 10 veckor (start den 22 augusti och mål den 30 oktober) ska sätta upp vars ett mål som ska uppnås. För att lyckas och för att känna att man inte är den enda i världen som ska gå ner i vikt, sluta äta godis, lära sig plankan eller whatever så kan vi ju peppar varandra online och i verkliga livet. Blir ju alltid lättare när man har support och får hejarop.

Hoppas verkligen någon av S Tjejerna antar utmaningen. Oavsett så tänker jag sätta upp mitt mål under dessa 10 veckorna för att få extra puff i min hälsoresa. Har du en utmaning framför dig? Vill du utmanas tillsammans med mig? Peppning via bloggen, facebook, mail, telefon eller nåt. Så vi vet att vi inte är ensammaste i världen :-)

Återkommer mera om målsättning ikväll...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

12 veckor med Itrim

5 månader sedan min Gastric Bypass