Finslipning utav mål...

Det verkar som alla de som tackat ja till S Utmaningen funderar och finslipar på sitt mål. Verkligen kul att ni vill hänga på. Har dock en fråga. Verkar som de flesta har ett behov av att brainstorma sitt mål. Vi kanske skulle satt startdatum den istället så vi stormar den 27/8 och sätter igång den 29 aug. Målgång söndagen den 6 november. Vad säger ni?

Själv har jag satt ett viktmål. Det är att jag ska väga 83 kilo. Varför? Jo jag måste gå ner mer om jag ska nå mitt årsmål men framför allt för att det var min bottennotering innan 18 kilo kom emellan. Jag vill kunna fortsätta min totala nedräkning och då stolt kunna säga att jag har gått ner 34 kilo.

Hur ska jag nå mitt mål? Fortsätta med varierad träning men lyssna på kroppen. Även testa nya former utav träning såsom kettlebells, TRX, Indoor walking, Super Saturday och zumbakonvent. Så att jag behåller träningsglädjen och motivationen. Vidare kommer jag köra mycket styrketräning den första perioden för att bygga upp förutsättningar för förbränning och mer kondis ju närmare slutmålet jag kommer för att få en skjuts i viktminskningen.

Det jag dock måste jobba på under utmaningen är min kost för att kunna nå mitt mål. Håller fast vid LCHF-inriktning men dra ner på synderna som bröd. Likadant ha koll på mina portioner. I dagsläget äter jag fortfarande enligt semestermode och magsäcken är uttöjd :-) Nu gäller det tillbaka till lagom stora portioner. Detta blir min stora utmaning i att nå utmaningen :-)

Har du redan satt ditt mål? Vad är det? Hur ska du nå det? Hur ser vägen dit ut? Har du några delmål och kuligheter så att du håller ångan uppe? Behöver du feedback eller någon att filosofiera med? Jag ställer gärna upp för jag tycker sådant här är jättekul och jag är ju queen av målsättning :-) Lämna antingen en kommentar här på bloggen eller på Butterfly facebooksidan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur många burpees?

12 veckor med Itrim

5 månader sedan min Gastric Bypass